lördag 10 december 2011

Tighta kläder och inlagd sill

Igår var det ut och äta julbord med Tobbes jobb på Grand Hotel.
Leo var bortlämnad till sin farmor och farfar så vi kunde njuta av maten, drickan och vuxensällskap. Vilket julbord! Flera sorters sillar och jag "provsmakade! alla så klart. Lax, ägg, potatis, brunkål, rostbiff risgrynsgröt, chokladpudding, godis och annat gott blev det.
Var väldigt glad att jag inte hade på mig min tighta röda klänning som jag handlat i veckan då jag inte hade kunnat äta en matbit i den ;) Kjolen som satt lös på mig innan måltiden stramade ganska rejält kan jag tala omnär vi ätit klart...
Det bjöds frikostigt på dricka och stand up komikern Martin Svensson uppträdde vid två tillfällen. Tyvärr så pratade han väldigt fort och länge så jag orkade inte lyssna på honom. Men övriga gäster tyckte om honom...

Efter maten gick vi ner till baren och använde några av våra drinkbiljetter, alla fick två var och av någon anledning så fick jag och Tobbe allt som allt 6 drinkbiljetter till av övriga gäster! De tyckte väl att vi såg törstiga ut eller nått...

Efter tre kvart gick vi upp till festvåningen igen och det var ett liveband som spelade covers. Det blev till att dansa bort lite av julbordet och när bandet slutat vid 1 tiden gick vi till baren igen och löste in våra sista biljetter.
Däckade sen hemma i sängen och vaknade kl 6 och önskade att den där sista drinken borde ha stannat i glaset iställer för att drickas av mig;) Men roligt hade vi!


I båset


Finklädda och luktar gott


våra trevliga bordsgrannar

Goa glada killar

Kasedans


livebandet


Pepparkakshus som var vid baren

Så fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar