söndag 18 december 2011

Sprillans nya tidningen Shoot Magazine

Min första tanke när jag såg brevet var;
- Men jag har ju inte beställt någon erotikkatalog...
Sen vände jag på brevet och såg loggan för fototidningen Shoot.
Har tecknat en helårsprenumeration och såg verkligen fram emot att få ta emot detta första numret.
Jag följer chefredaktören Emilie Ohlssons blogg och tycker hon är oerhört inspirerande. Hon skriver bland annat om fotografering, entreprenörskap, ökad självkänsla och självförtroend. En riktig inspirationsblogg helt enkelt...

Shoot Magazine är en väldigt lättläst och bra fototidning för de som inte vill ha en massa nördsnack med invecklade fotografiska termer. Här är den rakt på sak med enkla förklaringar på hur du ställer in kameran, redigerar dina bilder, ljussättning mm. Det stora plusset är att alla är unga, engagerade och inspirerande skribenter och fotografer.  Den är så fullspäckad med tips och information och det tar ett tag att smälta det jag har läst.

Det som kunde vara bättre är slarvfel som smugit sig in i texten. Det känns också som om man haft för bråttom att få med allt innan tidningen gått i tryck. Det inte är någon tydlig struktur/röd tråd och reportagen är lite huller om buller i tidningen.
ALLDELES för mycket reklam för Canon, förstår att man behöver ha med reklam för att finansiera tidningen men det tar överhand. Speciellt för mig som har Nikon....;)

Summan av det hela är att jag tror att Shoot Magazine bara kommer att bli bättre och bättre och är jätteglad för att jag tecknat en prenumeration. Den finns även ute i handeln så det är bara att leta upp närmsta tidningsställ.






Fint rosa kuvert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar