tisdag 13 december 2011

Lussebak

Söndag eftermiddag spenderade hemma hos Leo´s farmor och farfar med att göra lussebullar. Hela familjen är "proffsbagare" och jag är allt annat än proffs på att göra lussekatter. Olika storlekar och för mycket mjöl hade jag, men äta gick de iallfall.
Det luktade ljuvlig och varmt blev det i köket av ugnen som gick på högvarv.
Sen var vi ju tvungna att smaka på våra mästerverk och har ni inte doppat varm lussbulle i mjölk någongång, gör det, mums!
Leo fick en liten liten bit lussekatt och det gillade han!

Nu ligger han och sussar sött, han däckade med vällingflaskan i munnen. Hoppas han nu sover hela natten...igår natt tyckte han att vi skulle gå upp kl 3....men det tyckte inte vi...'

PS. som ni ser så har jag bytt hårfärg, tänkte Oompa Lumpa och penntroll när jag tittade mig i spegeln då det var en aning för mycket lila i nyansen, (syns inte riktigt på bilden) hoppas det blir snyggare efter några tvättar.... men penntroll är också söta..eller!?!?


Tittar på sin pappa som bakar
Fina pappa Tobbe

Älskade unge!

Jag låtsas att jag kan det här....

Wilma ville pussa lite på Leo

Dagens Lussebak

1 kommentar: