tisdag 6 december 2011

Fredriksdals julmarknad

I helgen var det Fredriksdals Julmarknad och kl 13.00 i fredags var vi på plats när de öppnade. Kände mig lite som en pensionär när Leo och jag stod och väntade på Annette och Leia.
Annette hade lånat två kulturkort så vi kom in gratis, så snällt av henne!
Det duggregnade, men man kunde ju alltid låtsas att det snöade.. Det var verkligen supermysigt att gå runt och titta på alla utställare. Det var allt ifrån ost, choklad till hantverk som såldes.
Jag köpte grovt fruktbröd och en julklapp till min mamma (kan inte avslöja vad då hon läser min blogg).  Tyvärr så var det inte så barnvagnsvänligt med många trappor och höga trappsteg in till de olika husen men roligt hade vi endå.

Ungarna blev trötta och ni nöjda så vi gick ner till stan för en fika på Pistachia. Har inte varit där på flera månader och Annette bjöd på en varm choklad, mums!

Efter det var det dax att bege sig hemåt och värma fötter och händer.


Leo, Leia och Annette


Fina Leia och sin älskade kanin
Uppdukat julbord


De som ville kunna åka häst och vagn

Tittskåp modell större

Nu saknas bara snön

Fina dekorationer

många möss på rad


Vårt lilla charmtroll
Kossor och julmarknad

Annette och Leo busar på Pistachia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar