fredag 2 december 2011

Ängelholms järnvägsmuseum

Vi hade en familjeutflykt till Ängelholms Järnvägsmuseum där man kunde titta på tåg och andra intressanta saker som livet kring järnvägen och historier om när järnvägar byggdes fram till nutid.
Kan varmt rekommendera att åka dit. Väldigt trevligt och barnvänligt.
Man kunde även gå en tipsrunda och vi fick faktiskt alla rätt förutom två frågor så det var vi väldigt nöjda med!
Efter det blev det en promenad i Ängelholm City men regnet öste ner så vi åkte hemåt.

Jag gillar verkligen den staden! När jag arbetade i Ängelholm gick jag ofta en runda på stan och längs Rönne Å på lunchen eller när jag slutat så strosade jag gärna omkring på gågatan. Det var nog det bästa med att arbeta i Ängelholm, att komma bort lite från Helsingborg. Man behöver miljöombyte ibland.

Här kommer bilder som jag tog under vårt besök:

Vi startade med mysfrukost på morgonen med färska bullar.

Inne på museét, en monter med roliga gubbar och gummor.
 
En gentleman på vift

I montern fanns det fyllehundar

Träffade på en trevlig herre


Filmvisning och tågbana

Ett riktigt lok hade de fått in i lokalen

Tågförare som kikar ut.

Tågresa Ängelholm - Helsingborg 2.25 kr 

Vet inte riktigt vad de gör, bygger järnväg och ber!?!?

Lekmatta för barn och vuxna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar