måndag 19 december 2011

Ingen jul utan gran

Efter att alla i vår lilla familj drabbats av vinterkräksjukan (som tur var i omgångar) ville vi få in lite julstämmning. Då jag var friskast av oss gick jag och Leo ut på granjakt.

Höll verkligen på att frysa något av mig då jag skippat mina överdragsbyxor och det var kallt och små blåsigt. Hade tänkt gå en längre runda men gick raskt upp för backen och julgransförsäljningen som de har vid "Gula kiosken" på Jönköpingsgatan. Killen som sålde granen var supertrevlig och jag fick ner priset 50 kr :D Sedan att jag uppmuntrade honom att skaffa barn med sin sambo är en annan historia...

Han plastade in den och la den på vagnen och sen vandrade jag hem med Leo och granen.
När vi väl var hemma pyntades granen till ljudet av julmusik. Så mysigt!


Hur gjorde man innan man hade vagn!!?

Ser lite sne ut men det är kameravinkeln...
Sen att jag vakande kl 3 på natten dunderförkyl är också en annan historia...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar