onsdag 23 februari 2011

Namnförslag och navel på vift

Tvingade mig ut i det kalla vädret idag, gick först till försäkringskassan för att posta brev och boka in tid för rådgivning om föräldrapenning. Det finns föräldrarinformationsträffar men jag fördrar att träffa en person om det är möjligt, skönt att slippa anstränga sig att höra och trixa med konferensutrustningen som jag har. Oftast brukar folk stirra på mig som om jag är en utomjording tills jag förklarar att jag hör dåligt och att den hjälper mig hänga med. Sedan att alla oftast tror att jag är döv är en annan sak och förundras över hur mycket jag hör?!?! Får inte ihop den matten själv...
Gick sedan upp till Din Hörsel för att lämna föreningsbladet från HRF Helsingborg och det blev en trevlig pratstund med en av audionomerna där, hon gissade på en tjej i magen...
Gick vidare till biblioteket och lånade lite tidningar och namnböcker med förslag på vad den lilla ska heta. Tjejnamn är bestämt sedan innan men behövde inspiration till pojknamn. Jag och sambon bläddrade igenom böckerna här hemma och hittade ett fint namn, krav var att det inte får innehålla S då jag har svårt att höra det. Men vad namnen är förblir en hemlighet...

På tal om ingenting alls min navel har börjat bukta utåt, riktigt obekvämt faktiskt...

Önskar er en trevlig kväll och så glad att många verkar ha hittat hit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar