fredag 25 februari 2011

Hjärtslag

Igår var det akupunktur på schemat mot min foglossning och det gjorde faktiskt riktigt ont, jag skrek och kände mig som en nåldyna, inte roligt! Men kul att få lyssna på bebisens hjärtljud varje gång, de gör det innan och efter behandlingen, låg på 150 slag - helt normalt. Det är ett ord som jag aldrig har hört så ofta som sedan jag blev gravid. Allt har alltid varit HELT NORMALT när det kommer till ultraljud och hjärtljud mm men det är ändå HELT SKÖNT att höra...
En roligt sak som hände förra gången var att jag var stressad innan behandlingen och då var bebbens hjärtslag väldigt snabba, efter behandlingen, då jag höll på att somna, så var hjärtljuden väldigt lugna. Häftigt att man kan påverka en liten krabat i magen så, det trodde jag inte. Så nu är stress verkligen bannlyst!
Idag blir det fika-hembesök hos en barndomskompis till mig och hennes dotter. Sen träffa mamma, min kusin och hennes två barn. Nu ska jag gå och lägga lite pussel innan jag går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar