tisdag 19 april 2011

Vårväder

Gårdagen började med föräldrautbildning där vi fick se förlossningsfilm, information om de olika smärtlindringarna som finns och komplicerade förlossningar. Mycket intressant och lärorikt. Åkte sedan med sambon till hans jobb där även min bästa kompis Monika jobbar och uppvaktade henne med presenter då hon fyllde jämt. Fick en guidad rundvandring av fölsegrisen och en beskrivning av en av hennes kollegor hur deras maskiner som de bygger för läkemedelsindustrin fungerar. Tycker det är super intressesant med dessa tekniska saker och var helt fascinerad. Var så kul att se var de jobbar! Pappa kom och hämtade mig vid halv 10 och vi åkte hem till honom för att planera påsk och städa. Min syster med barn kom förbi och vi spenderade en tid ute i det fina vädret, var riktigt varmt ute! Äldsta systerdottern Jasmine som precis kommit hem från fyra månader i Italienska alperna stannade kvar och hjälpte till med städning. Tusen tack för hjälpen. Blev så fint och ljust i det sk "farmorsrummet", döpt efter att möblerna kommer från pappas farmor har jag för mig. Det blev en fullspäckad och trevlig dag.

solig dag

snygga systerdottern Jasmine

Alexander plockade blommor

Farmorsrummet

3 kommentarer:

  1. Vad stor jasmine har blivit!

    SvaraRadera
  2. Sagt och gjort!! Glada och trevliga påskhälsningar till er alla 3 ;)

    Kramar från Strömsund

    SvaraRadera
  3. Visst har hon! Tiden går så fort. Kul att du följer min blogg :)

    Kicki: Tusen tack, hälsa tebax och ge en stoor kram från mig och bebben :)

    SvaraRadera