fredag 1 april 2011

Städa, städa, städa - Nu är det Vår!

Har de senaste två dagarna hjälpt min pappa att städa i hans hus och röja undan lite. Han bor i "villa villekulla" ett gult gammalt trähus som är över 100 år. Vi började med verandan, det var jättefint väder, solen sken och man kunde se var smutsen satt på fönsterna, perfekt;) Kan varmt rekommendera MrMuscle fönsterputs, helt suveränt!
Bordet på verandan behövde lite näring då det var uttorkat och pappa hade en superbra vegetabilisk olja från IKEA som han brukar använda att smörja in sin skärbräda med. Blev som "nytt" igen. Undulaterna fick komma ut på verandan men blev som tokiga där så de har fått flytta tillbaka in i köket då det var lite för kallt för dem.  Har fått tillstånd av min pappa att lägga ut bilder och här kommer de:D

Pappa påskpyntar - Gäller att vara ute i god tid..

Inoljat bord och nyputsade fönster


I går gav vi oss på en av sovrummen och resultatet blev över förväntan, så fint det blev! Jag har haft en samling med prydnadsbjörnar stående där i flera år och den åkte med mig hem i en skokartong och jag fick lite loppis-saker till på söndag som jag ska sälja. Alla gardiner är på tvätt så därför ser det lite tomt ut. Skönt att vårstäda lite.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar