fredag 11 mars 2011

Rensning del 2 - Hemma hos oss

Efter en gallring såg ser det ut så här:

ordning och reda
 Gick även igenom min byrå och så här mycket skulle bort:

Tänk så mycket man samlar på sig!

Sen var det bara att börja på övervåningen där vi har ett förrådsutrymme plus en massa saker som jag hade tänkt sälja på loppis. Har inte tagit några före bilder hur det såg ut för det vill jag inte visa offentligt;)

Följ med upp!


Höll på hela kvällen med att rensa ut och detta är allt som vi ville bli av med: bla ett köksbord, lampa, böcker, tidningar, vask mm



Underbara Pingstkyrkan Second Hand Helsingborg kom och hämtade det. Grymt impad över deras service! De erbjöd sig att komma meddetsamma när jag ringde men vi kom överens om två timmar senare. De är så trevliga där och sån skillnad i förhållande till Framtid. Ringde en gång för något år sedan till Framtid, de kunde komma om en vecka och visade inget intresse överhuvudtaget av att hämta. Behöver jag säga att jag aldrig ringt dem igen?
Så nu har vi sponsrat ett projekt som Pingstkyrkan har till de översvämningsdrabbade i Sri Lanka som en del av pengarna går till. Och Så skönt att bli av med det!
Har sparat lite som jag ska sälja på Backluckeloppis den 3:e april, men det handlar om två flyttkartonger och kläder, inget jämfört med hur mycket saker vi hade..man kunde knappt gå in i förrådet innan, men nu är det gott om plats. En fördel med små förvaringsutrymme är att man inte samlar på sig så mycket. Vi blir ju snart en till i vårt hushåll så då behöver vi mer plats...

Här är resultatet:




Här sover vi


Nallen och Doris - Doris kommer från Lövberga
Vakt-får på murstocken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar