måndag 21 mars 2011

Köpenhamn i helgen

Efter att ha tagit del att erbjudande från GroupOn där man fick bo på ****-Phoenix Hotel i Köpenhamn en natt med frukost, mousserande vin vid ankomsten och chokladdoppade jordgubbar för två personer bokades detta in. Jag och sambon tog färjan över till Helsingör och sedan tåget till Köpenhamn. Vi gick längs med ströget och hamnade tillslut i Nyhavn och åt världens godaste räksmörgås. Tog oss sen till hotellet som bara låg runt hörnan. Hotellet var jättefint, men kanske inte i vår smak med rych-pych gardiner, ramar av guld och marmor golv i foajen. Båda däckade på sängen och sov. Vakande upp och var hungriga så vi gick till Nyhavn och hittade en Italiensk restaurang. Jag blev sugen på grekisk sallad och frågade om det var pastöriserad fetaost eller inte. (som gravid ska man inte äta opastöriserat då bebisen kan få i sig bakterier som är farliga) Servitören tar in hela byttan i restaurangen så jag får läsa att den är pastöriserad och jag godkänner det... Kändes ganska komiskt...
Var supergott men T mat var sådär...sen gick vi tillbaka till hotellet för att njuta av detta:



Då jag var förkyld och trött stannade vi på hotellrummet och dagen efter gick vi till Nyhavn igen så jag kunde fotografera lite. Vi hade verkligen tur med vädret, solsken hela tiden. Hade lite svårt att gå och min förkylning gjorde mig seg så vi tog oss tillbaka till Helsingborg. Men det blev lite shopping på väg till tåget, jag köpte en väska och T ett par skor.

Från: Accessorize

Jättenöjd med vår lilla utflykt och vi ska försöka hinna med något till innan bebisen kommer, inom Skåne får det bli i såfall...

Nyhavn


Bra fönsterhållare..


Stora...


Happy Tourist


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar