söndag 6 mars 2011

Frappe och bilkörning

Idag var det "övningskörningsdag" och jag körde ut med T till Familia för att handla lite och vi passade på att ta en fika på Espresso House. Åt en väldigt god chokladmuffins och drack Frappe till detta. För er som inte känner till Frappe är detta det bästa man kan dricka i om man är kaffesugen och vill ha något kallt. Levde på denna dryck när jag bodde på Cypern som innehåller isbitar, kaffe, kall mjölk, en skvätt vaniljessens och grädde på toppen. Espresso House Frappe var sådär, var mer som en milkshake och smakade vit choklad istället för vanilj. Verkar som om jag bara äter hela tiden, men så är det när jag måste ha något i magen var 3:e timme;)
För er som inte vet så är jag inte så glad för att köra bil och har undvikit detta till varje pris men har nu bestämt mig för att börja köra igen! Jag tog mitt körkort precis innan jag flyttade till Irland och där körde jag bil två gånger på vänster sida, sen blev det inte mer på 5 1/2 år. Började köra när jag flyttade till Helsingborg men kom sedan av mig.. Började köra igen början av hösten men så kom gravidillamåendet så det var inte tal om att köra bil..Så nu gör jag ett försök till och nu känns det faktiskt till och med lite roligt...Känns också praktiskt att börja nu innan bebisen kommer och sen när h*n är här så kommer jag ha en helt annan frihet och slippa ta bussen överallt.

Frappe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar