torsdag 17 mars 2011

Loppis och fotodag

I onsdags besökte jag, Petra och Maja Röda Korset loppis som bara ligger uppför backen från mig på vid Jönköpingsgatan. Hinner inte mer än komma in genom dörren på loppisen så ser jag den här:


Griffeltavla, Pris 50 kr

Självklart ska den med mig hem! Maja faller pladask för en ryggsäck i form av en nallebjörn och är helt överlycklig när hon får den i famnen (har tyvärr inte den på bild). Hon skrattar så fort hon ser den och underhåller hela butiken. Petra fyndar ett par hängslebyxor och ett gosedjur till Maja.
Fyndar även det här:

Skridskor för att ha som dekoration. Pris 20 kr
För att ha koll på längden, Pris 5 kr

Sen lastar vi alla pinaler på barnvagen och går bort till Coop för att köpa fika. Det måsta man ha!
Det blir en lagom runda och Maja somnar i vagnen. Petra tänkte att nu hinner vi väl prata lite över fikat, men Maja vill ju också vara med så hon vaknar när vi kommer hem till mig och håller oss sällskap :D
Saft och bulle!
Sen är det dax för mig att testa mina barn- och fotokunskaper och det nya kamerastativet.
Maja tycker det är superkul att bli fotograferad och njuter av all uppmärksamhet. Mindre kul är klädbytena men jag var väldigt imponerad över hur duktig hon var. Sen att jag hade svårt att hänga med i svängarna, man måste vara snabb med en 7 månaders, var en annan sak. Fick till några riktigt bra bilder och Petra var toppen med att få Maja att agera framför kameran. Detta kommer vi definitivt att göra om!
Här är några av resultaten:



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar