tisdag 29 mars 2011

Glukosbelastning

Igår var det dax för glukosbelastning för att se om jag hade tendens för gravid diabetes. Så många som prata om detta och jag förstår inte rikgtigt hajpen med det. När jag kom dit kl 08.10 fick jag ett stort glas glukos blandat med vatten, mixade i en halv citron för att ta bort den värsta sockersmaken och sen var det bara att vänta... Träffade på en en gammal klasskompis som jag inte sett sen vi gick ut grundskolan som skulle ploppa ut sitt barn i magen när som. Så kul att träffas! Hade en tid inbokad till vår underbara barnmorska Linda som tog blodtryck, kände på bebisen och mätte. När jag frågade hur man känner vad som är vad, så kände hon på ett ställe som hon först trodde var huvudet och lät mig känna efter, men hon var inte riktigt säker, det visade sig sen vara rumpan;) Bebben låg med huvudet neråt, inte konstigt att jag måste gå på toaletten var 5:e minut...
Efter två timmar fick jag besked att blodvärdet var bra, sockervärdet var till och med jättebra! Hade inte förväntat mig något annat men skönt att höra!

Kan fortsätta att äta godis :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar