tisdag 1 november 2011

Varning för Barn

I lördags var det upp tidigt för vår lilla familj och iväg för att träffa Petra, Johan och Maja för att ta tåget kl 10 till Malmö. Vår destination var barnmässan Varning för Barn som var på Stadionmässan.
På tåget var Boris Lennerhov från GeKås Ullared. Jag missade honom helt men Petra berättade när vi kommit av att han satt nära oss. Jag är ju inte direkt rätt person att viska till och sen på ett tåg så måste man nästan skrika till mig för att jag ska höra. Så hon gjorde rätt som berättade när vi var av, annars hade hela tåget hört vad hon sagt men inte jag....;)

Vi tog bussen till stadion och hoppade av på en hållplats några minuters gångväg från målet. Det var dimmigt och kameran åkte så klart fram.

Väl inne på mässan så fick ungarna mat och sen vi.
Vi gick runt ett tag och kollade i montrarna men man skulle ha varit utan barn där och med mycket mer pengar så hade man säkert uppskattat mässan.  Det var mer fokus på shopping och det var lite lek för ungarna så vi var rejält besvikna. Köpte två fina dreggisar till Leo från Barndröm men mer blev det inte.

När vi blivit nöjda tog vi bussen in till centrum och strosade rundor. Shoppade loss på H&M till Leo då han behövde nya vinterkläder och Maja likaså.
Efter vi ätit middag tog vi tåget tillbaka och båda barnen var förhållandevis glada att åka tåg hem trots att det var sent på eftermiddagen och började närma sig läggdags.

Det positiva med mässan var att vi kom iväg lite och fick se lite annat. Men jag kommer inte att gå på den fler gånger såvida jag då har barnvakt och är snuskigt rik.

På väg till mässan

Fin alé
Mycket folk
Johan har lånat Leo
Gå på vattnet kunde man, men jag hade kjol så jag hoppade det...
Ambulanspersonal informerade



Lekia delade ut Pampers boxar och vi gissade hur många legobitar
Leo´s Lekland
Upptagen i viktig diskussion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar