söndag 27 november 2011

Svar på Frågestund

Tack för att jag slapp skämmas! Fick några frågor och kommer du på någon mer så skriv gärna i kommentarer. Jag länkar självklart till din blogg om du har en när jag svarar.

Fick en fråga av Malle som undrade vem som friade och det var jag.
Gick länge och väntade på ett frieri, men det kom aldrig;) Det var helt oplanerat och verkligen inte genomtänkt. Satt med laptopen i knäet och Tobbe med Leo i sitt och så bara frågade jag:D Fick ett ja tillbaka och några pussar blev det för att höja den enormt romantiska stämmningen....

För att kompensera blev förlovningen desto bättre med champagne, byte av ringar och verkligen romantiskt, tills Leo bestämde sig för att göra nr 2 och den underbara "doften" spred sig ikapp med tända ljus....Där stod jag i finklänning och bytte stinkande blöja men förlovade blev vi.

Malin skrev en fråga som jag har gått och funderat på länge, hon skrev:
Nämn något som inte blivit som du tänkt dig sedan Leo kom. Både positiva och mindre roliga överraskningar menar jag då.

Jag trodde under hela graviditeten att det var en flicka och hoppades så innerligt att det skulla vara det. Har ett enormt bra förhållande till båda mina föräldrar och tänkte hur roligt jag och mamma har det med tjejsnack, middagar, långa telefonsamtal, saker som vi hittar på och önskade väl söta kläder, borsta hår, tjejsnack och allt annat som hör till. Var till och med rädd att jag skulle bli besviken om det var en pojke....
När Leo kom till världen så försvann alla dessa tankar sekunden han kom ut. Jag glömde till och med att fråga om det var en pojke eller flicka, det spelade ingen roll, bara vårt barn var friskt!

Gissa vem som har lärt mig att snickra, stryka skjortor, knyta slips, hugga ved, klippa häcken och gräsmattor, koppla sladdar, prova saker och kan jag inte så fråga...jo min underbara pappa som jag också har väldigt roligt med....så till er alla som hoppas och förväntar er en pojke eller flicka, förvänta ett barn som väljer att komma till er och göra ert liv helt annorlunda.

Sedan är några saker som kommit som också kommit som överraskningar.

  • Vi sover alla bra på nätterna, hade förväntat mig mindre sömn, sen att Tobbe vaknar före mig på nätterna om Leo skulle vakna hjälper ju också till...
  • Att jag skulle bli så nojjig/hönsmamma. Försöker låta bli men ibland är det svårt...
  • Tiden räcker verkligen inte till, allt tar 10 gånger längre tid att göra..
  •  Har träffat så många nya och "nygamla" vänner. Har fått en stor bekantskapskrets med många härliga människor som jag inte träffat (eller i vissa fall inte lika ofta) om det vore för Leo. När jag flyttade tillbaka från Irland hade jag inte många vänner kvar och få att umgås med.
  • Att det skulle vara så roligt att vara mamma.
  • Att bajsblöjor kan stinker så mycket!
Listan kan göras lång för det blir som sagt aldrig som man tänkt sig. Det bästa som kunde hända var att Leo kom till oss och att det ständigt kommer nya överrasknigar, bra som dåliga.

Mina älskade killar, Leo några timmar gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar