onsdag 19 oktober 2011

Väla tur

Regnet öste ner igår och vad gör man då, jo åker till IKEA och Väla med mamma. Tog en tur till Barnenshus, tidigare kallad Babyland. Har inte varit där den vi skulle köpa vagn och idag var personalen lite trevligare men inga täta besök från min del utlovas.

Letar badkar, badstol och grind som man kan fälla upp till vår trapp. Hittade ett vikbart badkar, Flexibath men det var så litet, på bilden såg det mycket större ut. Leo skvätter vatten när han badar i sitt badkar och jag ville se om det fanns något större. Får ta på regnkläder istället när vi badar honom;)

Han behöver en badstol så han kan sitta upp och bada så blir inte vi så blöta. Någon som vill sälja, byta, låna ut eller skänka sin badstol? De hade ingen där så vi får leta vidare.

De hade en grind som man kunde fälla upp, vi kan endast ha en sådan då inget annat funkar i vår trapp, för 329 kr i vitt och träfärgat. De hade endast en träfärgad grind i butiken och jag frågade om de kunde beställa en vit till mig.

-Men du kan ju måla den vit om du vill....
-Nej, tack, då blir det aldrig av.  Kan du beställa en till mig?
- Den är 100 cm, passar den hos er?
-Vet inte, men du kan väl beställa en till mig?
-Nej, bättre om du går hem och mäter den och sen beställer den.
-Ok, tack för hjälpen.....

Serviceanda, verkligen! Även om jag inte kan använda den så borde man ha några grindar i butiken så att folk faktiskt kan köpa dem, ett ex räcker inte långt...smart verkligen! Ska kolla på babyproffsen om de kan hjälpa mig istället och självklart mäta innan.

Efter det blev det lunch på IKEA och en shoppingtur där. Sen gick vil till Väla och nya delen då mamma inte sett den ännu. Vi pausade på en bänk så Leo fick rasta av sig lite och hoppa i knäet på sin mormor. Det senaste är att hoppa i knäet, räcket inte att bara stå..

Mamma bjöd på choklad från Bites and Bottles, har inte smakar min ännu men Tobbe tyckte det var väldigt gott.

Leo´s faster kom förbi med Tobbe så hon fick pussa lite på honom och sen körde Tobbe oss hem.
Trevlig regndag hade!


Provar på att vara trillingmamma

Leo på IKEA, kan man få honom i metervara?

2 kommentarer:

  1. Har samma problem me Clara när hon badas hehe vatten i hela badrummet efter att hon badat hehe... Ser ju riktigt passade ut för dig att va trilling mamma go for It =P

    SvaraRadera
  2. ha ha de är vilda våra barn ;)
    Fy för, fick panik bara vid tanken på tre stycken i samma ålder, men man fixar säkert det också ;)

    Louise

    SvaraRadera