torsdag 13 oktober 2011

Mammaträff

Det löste sig med mammagruppen, BVC tanten kunde inte dela gruppen pga av tidsbrist, men tack vare Anna så blev jag bjuden hem till Magdalena och Erik som bor i Ramlösa.

Jag och Leo tog bussen till Elineberg och mötte upp med Anna, Max och två andra med sina barn. Det blev en trevlig promenad bort till Magdalena och där fanns även Linda? (inte säker på namnet, ursäkta mig om det felstavningar av namn eller totalt fel då det var många nya på en gång). Vi hamnade alla på golvet så våra ungar fick spralla av sig och sen bjöds det på fika vid bordet. Magdalena hade verkligen bullat upp kakor, bullar, kaffe och te.

Alla mammorna var verkligen supertrevliga och allt ifrån spyor, matvägran, nappflaskor till annat som inte hade med ungarna att göra avhandlades. Satt med Leo i knäet hela tiden förutom när han somnade ett tag och det kändes i axlarna efteråt kan jag tala om. Han kan inte sitta still en sekund och man får hålla i honom ordentligt.
Efter en stund så blev barnen trötta och jag rastlös så några av oss tog en promenad i Ramlösa parken och det var strålande solsken och vi var verkligen barnvagnsmaffian som tog upp hela vägen.

Tusen tack för en trevlig förmiddag!

Anna med Max, Linda? med Otto

Leo lånar soffan ett tag

Linda med Ella och Patricia med sin Leonardo

Dagens Värdinna, Magdalena med sin Erik

Erik i sin babysitter
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar