tisdag 11 oktober 2011

Babydjungeln Live

Visste inte riktigt vad jag hade förväntat mig och blev positivt överraskad då det var så kul! Det jag pratar om var barnmässan Babydjungeln Live som riktade sig till 0-3 åringar på IH i Helsingborg i söndags. Vilket underbart initativ, jag och Leo kommer gärna igen om det anordnas!
Med oss på mässan var Petra, Maja, Matilda och Lina. Det var något för alla åldrar och mycket pyssel. Man kunde göra egna vimplar, måla med fingerfärg som var gjord av youghurt och karamellfärg, göra pärlplattor, scrapbooking, lerfigurer mm.

Leo´s höjdpunkt var att provligga Fatboy, spana in alla andra och sen sova resten av tiden i vagnen. Maja trivdes som fisken i vattnet och lekte med allt och Petra fick bra motion av att springa efter henne ;)
Lina spanade in det mesta och målade fint med fingerfärgen och Matilda var också nöjd med besöket.
Det var några utsällare på plats och jag fyndade en jättefin filt till Leo från a Hug . På plats var även en sjukgymnast, Gertrud Blomstrand som arbetar på Helsingborgs Fysio och som erbjöd träning och behandling för gravida och mammor. De erbjöd även gymnastik i grupp för mammor. Ska gå till henne för mina foglossningsbesvär. Hon tipsade mig om att jag kunde använda min Cefar Femina när jag är ute och går så det ska jag börja göra. Tack för tipset!

Andra utställare var bla Blingo, Knoll & Tott, Me&I, Tupperware,

Efter att ha tittat på alla utställare kände vi oss nöjda och begav oss hemåt. Tack för en trevlig mässa!


Tuffingen Leo

Leo gillade Fatboy! Maja spanar.

Måla på golvet gjorde många barn

Maja testar cykel


Matilda och Lina målar med fingerfärg

Fullt ös på föräldrar och barn


Mycket pysslande

Jag och Leo

Puss på dig älskade unge!

Åka rutchkana är kul!

Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Hej

    Tack för ni kom och glad ni tyckte om det. Och et jätte tack för din feedback. Vi har lärt hur mycket som hälst! Så om (när) där blir en gång till så tar vi alla kommentara med + en massa av vår egen erfaring för ett störra bättre och roligare event för båda småbarn och vuxna....

    Jag har länket till din blogg här
    http://www.babydjungeln.se/bilder-fran-babydjungeln-live/

    Följ os gärna via Facebook/bloglovin så får du information om fremtidig arrangementer i Helsingborg...

    de bästa hälsningar
    Jeanette
    www.babydjungeln.se

    SvaraRadera