onsdag 19 oktober 2011

Loppisfynd

Fyndade något sjukt mycket i söndags på bakluckeloppisen här i Helsingborg. Leo var iväg med sin pappa och hälsade på gammelfarmor så jag passade på att cykla dit. Kan säga att det är tusen gånger lättare att gå utan barnvagn då det oftast är smockfullt och gissa var alla barnvagnar brukar samlas? Jo, så klart framför alla de som säljer barnsaker/barnkläder ;) Men samtidigt så är det kul att gå med Leo där också då han gärna spanar in folk.

Till mig själv blev det lite kläder som kom från Australien som var från en designaffär där och till Leo blev det dest mer.

Köpte två tröjor, en skjorta och när jag kom till en säljare så sålde hon alla barnplagg för 5 kr/st. Jag köpte 12 plagg för 60 kr! Bla en Polarn och Pyret fleecejacka, tröja och mössa, några bodysar och fina t-shirtar. Det mesta var i strl 86-90 men man får passa på när det är så billigt och fina färger var det.

Oftast så är killkläder bruna, orangea eller väldigt mörka men de här var i glada färger som vi gillar.  Köpte även ett helt nytt spjälsängsskydd för 5 kr

Köpte en gåstol för ynka 15 kr av en annan säljare. Trodde först hon skojade med mig men de villa bara bli av med den och slippa ta hem den igen. Det var nog en av mina bästa loppisrundor och jag var så glad när jag kom hem!

Om jag fick med allt hem på cykeln? Inga problem, det var bara att lasta på den och leda cykeln hem;)


Några av mina fynd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar