söndag 18 september 2011

Mammagruppen- en besvikelse

Detta är skrev jag tidigare i veckan på mobilen men det gick inte att publicera förren nu:

Sitter på en bänk i jordbodalen och njuter av lugnet och frisk luft. Har precis varit på första mammagrupp träffen som jag sett fram emot. Det jag inte kunde tänka mig var upplevelsen av 10 mammor och tio barn, packade som sillar på golvet som skulle lära sig babymassage och lära känna varandra. Det var en kakafoni av gråtande barn, BVC tanten som pratade och jag hörde några ord på hela tiden. Hade min konfutrustning men blev bara ännu tröttare av den.
Jag ville bara därifrån och kollade på klockan som sakta tickade på. Det var kul innan och efteråt då jag kunde prata med några av mammorna.

Min första tanke var att hit går jag inte mer. Men så började jag tänka efter, jag har också rätt att vara med och jag vill inte missa den sociala biten och sakerna som man lär sig där. Det måste vara fler än mig i samma situation eller andra orsaker som gör att man inte orkar vara med i en så stor grupp. Jag ska ta kontakt med BVC och fråga om vi kan dela gruppen i två eller om det finns något annat alternativ som passar dom och mig. För som det var idag var det bara jobbigt och det ska det inte vara!

Nej, nya tag, det ordnar sig alltid!


Leo i vagnen som väntar på att mamma ska blogga klart;)

Men så somnade han...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar