onsdag 21 september 2011

Heldag med Petra och Maja

Petra och Maja kom för att hälsa på och äta frukost. Det blev en lång frukost och sen när alla ungarna var mätta, påklädda och torra i blöjan kunde vi gå till Ramlösa Brunnspark som ligger i närheten nu när vi passar hus och Olle i Humlegården.
Jag och Petra har lika fenomenalt dåligt lokalsinne men efter att ha frågat efter vägen kom vi rätt. Parken är verkligen jättafin och Maja kunde springa rundor och stortrivdes. Jag har inte varit där på över 2 år och när man är där så ska man dricka brunn.

För mig smakade vattnet som hemma, då jag är uppvuxen med egen brunn i Östra Ramlösa och vi hade samma "ingredienser" som Ramlösa vattnet. Vattnet är rikt på järn och smakar därefter.... Petra tyckte det var fruktansvärt...
Jag och mamma permanentade oss en gång när jag var liten och permanentvätskan drog till sig järnet så vi gick runt med orangea hår båda två, efter det tvingades min pappa skaffa filter till vårt vatten.

Vi gick sen för att hitta en lunchöppet ställe men lättare sagt än gjort, Pizzerian öppnade kl 16.00 så det gick inte. Supertörstiga skulle vi köpa vatten i kiosken, men de hade bara läsk eller Ramlösa i stor Pet flaska. Mot alla mina principer köpte jag läsk, usch! Tycker verkligen inte om att dricka läsk, kan vara gott ibland men ville verkligen ha vatten...men törsten har ingen lag...

Gick sedan hemåt, tills vi såg en lekplats och Maja ville gärna gunga så det blev ett stopp till. När vi sedan skulle gå sista biten så gick vi fel och det blev längre att gå..men vi är ganska vana vid detta så fram med mobilen som har gps och vi hamnade rätt tillslut.

Bestämde oss för att grilla och ringde våra respektive för att stämma av och vi fick till en riktigt trevlig middag  med marinerad kyckling, tzatziki, ugnsbakad potatis och morötter och sallad.
Maja var på bra humör och Leo med så det var jätteskönt och våra karlar var hungriga när de kom och mätta efter maten. Vi var vrålhungriga och ännu gladare när vi fått mat i oss. Summan var att alla var nöjda, precis som det ska vara.

Maja hjälper Leo med hans napp...


Maja på äventyr
 
Maja vill in på tomten längs med vägen..



Fina blommor i Brunnsparken


Dalia


En go och glad Maja

Kul att kunna springa runt


Spring i benen
Maja med rumpan i vädret
 
Hoppa i vattenpöl är det bästa som finns


Maja och Petra

Maja spanar in Leo
Dricka brunn ur lejonhuvud

waldorf Förskola

Fin liten damm

grönt hus

Allé

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar