lördag 24 september 2011

Maltelina rör på fläsket...

Jag läser några träningsbloggar och har fått inspiration bla från Sara som går ut och promenerar med barnvagn och styrketränar, både några dagar innan sitt andra barn kom till världen och nu kort tid efteråt. Kan hon så kan jag!
Har sakta börjat röra mer och mer denna veckan. Har tidigare känt av mina foglossningar så fort jag ansträngt mig men nu har det äntligen släppt.
Efter min promenad då jag först gick i Pålsjö skog och sen hem så bestämde jag mig rent ut sagt för att skita i att det gjorde ont och nu känns det bara ibland som vanlig träningsvärk.

Det är svårt att förklara men jag tror mycket på tankens kraft, jag om någon lyssnar på min kropp och tar det försiktigt och känner att för varje promenad så blir foglossningen mindre och mindre.
Nu kan jag till och med sitta i skräddarställning, helt otänkbart innan. Detta är resultat efter en veckas promenader och då har jag gått två riktigt intensiva PW, vilket jag inte trodde var möjligt innan på grund av tidigare smärta.

Känner redan av att jag har fått mer ork, bättre hållning och spända muskler. Rumpan har blivit fastare och jag gladare.
Den stora bonusen är att Leo kommer ut och får frisk luft längre stunder än innan.
Jag ska försöka göra detta varje dag, i ur och skur. Måste bara köpa bra träningskläder så jag inte hindras av vädret.

I morgon om allt går som det ska så blir det premiär på gymmet, som jag har längtat att börja. Var på studiebesök innan sommaren när Leo var i magen och gillade verkligen det. Ska bara leta upp gymgrejorna och hoppas att baddräkten passar;)

Så här såg det ut när jag och Leo (i vagnen)  gick pw ut till min pappa.

Fin bäck vid Fjärilsdalen

I mina hemtrakter

Hälsade på tuppen

Känns som hemma..

Raksträcka


Upptäckte en sjö vid Gustavslund

Igentligen är det inte så svårt....

en fot framför den andra...och börja gå!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar