tisdag 20 september 2011

Kan man lära gamla fåglar kvittra (tyst)?

Ni som känner mig vet hur förtjust jag är i allt som låter högt.... speciellt fåglar och då en specifik fågel som bor hemma hos Leo´s farmor och farfar är min självklara favorit som toppar listan.....

För att Leo´s farmor och farfar ska veta att jag inte har släppt ut den eller på något annat sätt försökt tysta denna underbar varelse kommer bildbevis på att han lever och har det bra hemma hos dem;)

Ska försöka uppdatera med jämna mellanrum hur fågeln mår...
I morse försökte jag fjäska för honom och planerade att äta frukost i köket där den bor för att hålla fågeln sällskap och han/hon skulle bli lite gladare..men min strategi funkade inte så det blev frukost i vardagsrummet istället.

För er som inte träffat Olle eller vad han/hon nu heter så kan Olle verkligen låta....gärna skrika så högt det går...och ännu hellre så lång tid som möjligt eller så är Olle på glatt humör och visslar en truddelutt, om och om igen....

Nej nu ska jag gå och leta upp mina öronproppar...

Livet på en pinne

Skenet bedrar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar