torsdag 1 september 2011

Besök på Väla

Glömde helt av att berätta om mitt besök på "nya Väla", ett stort shoppingcenter utanför Helsingborg hade öppning av sin nybyggda del och nya affärer. Första gången jag var där på över 4 månader.

Jag och sonen tog bussen ut till Väla. tänkte att det skulle vara lättare än att försöka hitta parkering då det var dagen efter invigningen. Vi var fyra barnvagnar som trängdes på en varm buss, nästa gång blir det bilen om man säger så...

Gick en runda och spanade in affärerna. När jag läste att Accessorize skulle öppna blev jag överlycklig och letade genast upp den då jag är ute efter någon häftig "huvudbonad" med fjädrar. Men de hade inget sådant och utbudet var väldigt lite, blev grymt besviken :(

Det roligaste var att besöka "amningsrummet". Superfräscht med tre soffor där man kan sitta och mata, mikrovågsugn med avställningsyta, två toaletter och skötbord. Uppe i taket fanns det en tapet med bladmotiv och Leo tyckte om att studera detta när han fick sin mat. Det komiska var att en tjej som kom in med sin dotter, mamma och syster hade likadan vagn som oss. Första gången jag ser någon annan med "vår vagn". Hennes dotter var född vara några dagar senare än Leo. Det blev en trevlig matstund:D

Efter beställning av Tobbe köpte jag gräddbullar på sveriges första Gräddbulleria. De kostade 20 kr/st så det blev en var. På kvällen blev det provsmakning och de var jättegoda men mäktiga. En räckte gott och väl för mig.

Gick sen till IKEA men hissen var trasig (åker inte rulltrappa med Leo) och jag var trött så det blev bussen hem igen istället för IKEA.

Det blev en trevlig dag och skönt att se nya affärer!

Leo cruisar på Väla


frächt och fint

För stor och liten
Här har man tänkte till
(Bild lånad från Välas FB sida)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar