måndag 22 augusti 2011

Fredag med Emelie

Fredag morgon drog jag iväg till BVC för att väga och mäta Leo och de kollade även så att jag mådde bra. Fick fylla i ett papper med olika påstående för att kolla så att jag inte var deprimerad. Vanligt att man drabbas av förlossningsdeprision men jag hade inga tendenser till det:)  Leo äter som han ska (som en häst;) och växer som han ska. Men som jag sa till BVC-tanten, så länge jag märker att han äter och växer är jag inte orolig och lägger inte så stor vikt vid siffror, jag litar på min känsla istället, mår han bra mår jag bra.

Efter det åkte jag hem och hämtade upp Emelie för en promenad ner till stan. Vid lunchdax blev det sushi, har inte ätit detta på läääänge. Så gott! Efter det tog vi en fika på Espresso House i Norra Hamnen och Leo fick lite mat han med. Flanerade lite till på stan och gick sen hemåt.

Väl hemma chillade vi lite sen kom mamma hit och vi gjorde bakade potatisar och alla åt med god aptit. Kan varmt rekomedera räkpotatisarna, supergoda! Har aldrig gjort bakad potatis på detta viset och det blev hur bra som helst! Sen var det sängdax för Leo och lite senare för oss vuxna.
(recept i nästa inlägg) Kändes som att vi bara åt hela dagen, men roligt hade vi...;)

Misosoppa på Nihon Sushi

i väntan på maten, Leo sussar sött (lägg märke till ringklockan, superbra att ha;)

glad sushi-ätare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar