fredag 14 januari 2011

Styrelsemöte med HRF och bullar med mjäll

Igår var jag på styrelsemöte med HRF Helsingborg som ligger på Ringstorpsgården. Hade kvällen innan bakat negerbollar eller mer politiskt korrekt kallat chokladbollar. Det var år och dar sedan jag gjorde det och fick en backflash till när jag var liten och bakade efter brorsans  Kalle Anka Kokbok som var nedkladdade med diverse bakingredienser. Men gud så gott det blev!
På mötet gicks igenom diverse punkter och jag som är ansvarig för yrkesverksamma hörselskadade ska anordna två-tre fika kvällar. De nappade direkt på det och sa att HRF bjuder på fika, så generöst!
Efter det tog jag bussen ner till stan och shoppade en tunika till mig och en T-shirt till Tobbe. Kapphal hade erbjudande per SMS, 50% på reapriset. Glad att hitta något som passade mig!
En kompis messade om fika men hennes man kom inte hem i tid så hon kunde sticka iväg då hon hade barnen. Men det passade nästa bättre då jag var trött så hon kommer hit på lördag istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar