tisdag 18 januari 2011

Kunde inte låta bli...

Lite oviktigt vetande om mig...
Hur gammal är du? Fyller 30 år på lördag 
Hur gammal känner du dig? Som 25 ;)
Vad har du gjort i dag? Klockan är 09.35 så jag har hunnit äta frukost, duscha och läsa tidningen.
Vilken film såg du senast? The Grit
Vem ringde du senast? Mamma
Är du besatt av någonting? Ja, bebisen i magen och att förbereda för dess ankomst.
Är du rädd för blod? Nej, hur kan man vara det?
Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Sitter i datarummet, har vita väggar, grön matta, tavlor och många kort från resor och vänner.
Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? jepp
Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej
Vilken färg är dominerande i din garderob? Glada färger, har lite svarta kläder
När vaknade du i dag? Alldeles för tidigt, kl 6
Vilken är din favorithögtid?   Midsommar
Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?  Där jag är nu..
Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Malta, ska aldrig säga aldrig men det var för lugnt för mig...
Hur vill du tillbringa din pension? Lycklig!
Vad lyssnar du på just nu?  Spotify
Har du någon gång brutit ett ben? Nej
Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Smör, grönsaker, majs, bröd, ost
Vem är din favoritkändis? Daniel Lemma 
Vad är du på för humör just nu? Lite trött då jag inte är van att vakna så tidigt, men på bra humör
Vilka länder har du varit i? Danmark, Norge, Finland, Portugal, Cypern, USA, Holland, Frankrike, Tyskland, England, Irland, Spanien, Malta, Ungern,
Snarkar du? Ja
Vilka yrken har du provat på? Butiksbiträde, utklädd till BingoBerra på ett lekprogram för TV-Helsingborg, Servitris, brevbärare, inne-säljare, jobbcoach, speditör, barnflicka, kidsentertainer.
Hur går du helst klädd? Sköna kläder som jag känner mig bekväm i
Vilket stjärntecken är du född i?  Vattuman
Vilket är ditt favoritgodis? Gott & Blandat, choklad
Vad sa du senast? Hejdå till sambon
Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Engelska, svenska
Vad har du på dig just nu?  Vit mamma-t-shirt och svarta tights
Vilken är din favoritaffär? Pennys, Gekås, Gina Tricot,  Next
Vad har du för storlek i kläder? 42-44
Vad har du i dina fickor? Har inga
Vad köpte du senast? Stämpeldyna och stämplar till scrapbooking
Hur många gånger har du flyttat? Minst 15 gånger
Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?  En yacht för att komma därifrån, en mobil att ringa med för att säga att jag levde och en pina colada att fira med.
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Morgon
Senaste filmen du såg på bio? Oj, kommer knappt ihåg, var längesen...
 Har du blivit sydd någon gång? Nej
Har du någon gång badat naken utomhus? Ja, många gånger
Vad åt du till frukost? Två grovbrödmackor med leverpastej och inlagd gurka och Te.
Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Väldigt annorlunda! Gått ut gymnasiet och åkte iväg till cypern maj-sept för att jobba som kidsentertainer och när jag kom hem började jag på Lindex..
Har du någon gång åkt dit för fortkörning?  Nej
Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?  Min sambo som har hjälpt mig under två månader när jag inte mått så bra pga mitt illamående. 
Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På nattduksbordet vid sängen.
Vad var det sista du åt? Frukost
Vem är världens vackraste kvinna? Alla är vackra på sitt sätt, det gäller bara att den som betraktar ser det...
.Är du blyg?  Nej, inte speciellt
Vilken var den sista konserten du var på? När min pappa spelade en jazzkonsert
Vad heter du i andra namn? Nellie Magdalena

2 kommentarer:

  1. Jag är rädd för blod ;) Mår illa när jag har mens :s Det är tungt.

    SvaraRadera
  2. Hej Malin.
    Det låter jättejobbigt! Visste faktiskt inte att man kunde må så dåligt av det. Hoppas allt är bra annars. Du verkar ha fullt upp med barn och att vara värdinna:D
    Kram

    Louise

    SvaraRadera