tisdag 18 januari 2011

Scrapbooking kväll

Igår var jag och mamma på nybörjarkurs hos Scraproom för att lära oss att scrappa kort. Det var jättekul och läraren var väldigt kunnig och inspirerande. För varje kort hon tog fram tänkte jag att det där klarar inte jag! Men det gjorde jag faktiskt, sen att jag gjorde sådana fel som andra aldrig tidigare gjort var en annan sak....men bra blev det! Är supernöjd med kvällen och ska nog gå deras kurs i album scrapping.
Det första kortet vi gjorde använde vi embossateknik, dvs stämplar ett motiv med genomskinligt stämpelfärg som man sedan häller pulverfärg på och värmer med värmepistol. Häftigt och snyggt!
Det andra med flickan på, var ett enkelt kort att göra och bra att lära sig grunderna. Sista kortet, det gröna använde vi stämplar att skapa olika effekter med. Jag lyckades stämpla "ett stort grattis" upp och ner så det fick bli en trädgren som hängde ner istället för buskar.

Mina mästerverk

2 kommentarer:

  1. Men va fan! Du e ju gravid. Grattis. Hur mås det??

    SvaraRadera
  2. Tack, mår jättebra! Känner mig toppen, förutom lite foglossning så är det så bra det kan vara:D Hoppas allt är bra med er!

    SvaraRadera