måndag 23 maj 2011

Vamos a la playa

På lördagen var det fint väder och jag och sambon åkte ner till Råå Vallar för att kolla om de hade öppnat poolområdet på campingen. men det hade de inte. Troligen nästa vecka eller om två fick jag besked om när jag frågade killen i receptionen.
Så det fick bli stranden istället. Doppade fötterna i vatten men varmt var det inte och efter ca 40 min började det blåsa upp så vi åkte hem igen.
Det är så lyxigt att ha en trädgård att sitta och sola i! Jag invigde min baden baden stol som jag köpt på loppis för 100 kr och dyna från Rusta för 150 kr. Sambon åkte iväg på några ärenden och jag satt ute och läste en bok då jag fick oväntat besök...
En ung kille som satt och solade utanför ett av hyreshusen mitt emot kom plötsligt spatserande in vi vår trädgård och "ville bara se hur det såg ut hos oss". Vi började prata lite och helt plötsligt frågar han om han får slå sig ner!! Vad svarar man på det!?!? Vill inte vara otrevlig så ok det fick han väl...han började dilla om att sno min trädgårdstomte och att vi behövde klippa häcken...hur lyckas jag alltid dra till mig så konstiga typer?? Tillslut tyckte jag att det fick vara nog med gästvänligheten och sa att jag skulle gå på toaletten. Han reste sig för att gå och undrade om vi skulle grilla på kvällen. Jag svarade att ja, det ska vi...
-vad bra, då kommer jag blev svaret. Jag blev helt paff och mumlade nedlåtande något om att det får vi allt se.... Som tur var fattade han vinken och kom inte så vi kunde njuta av en grillkväll med nypotatis, grillat kött, vitlöksbröd och sallad.
Han ville säkert vara trevlig och sökte nya vänner men kommer han igen kommer jag be honom gå, inte OK för min del. Jag vill kunna koppla av i min egen trädgård och min prio är inte på människor som hotar att ta min trädgårdstomte!

Bjuder på några bilder från stranden tagna med Iphone:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar