lördag 28 maj 2011

Min kamera

Vissa har frågat vad jag använder för kamera och min är en Nikon D3100 som jag fick i 30-års present. Förstår inte hur jag har kunnat leva utan min systemkamera innan! Är så nöjd med den och evigt tacksam för att kunna ta min hobby till en helt ny nivå.
Använder även min Nikon digitalkamera, vilket är super att ha om man ska på fest eller liknande, men bildkvalitén och känslan är som natt och dag. Jag tar kamera efter humör och tillfälle och är så glad för att jag har olika alternativ. Iphonen får ibland agera som tredje alternativet när jag inte har en kamera med mig. Huvudsaken är att man tar det där fotot och inte bara struntar i det för att tänka att man inte orkar, kan eller vill.
Har även anmält mig till två distanskurser i Foto A och B till hösten och hoppas verkligen jag kommer in på dessa! Har tidigare gått Foto A på gymnasiet och detta var på den tiden när man framkallade sina bilder själv i mörkrum på skolan.
Något som jag försöker är också att framkalla bilder vilket ger en helt annan känsla och är roligare att titta på än datorn. Nu är det ju så smidigt att man kan beställa foton på nätet eller gå in i fotoaffären och få dem direkt. Tänk när man använde 1 timmes framkallningar med filmrulle eller ännu längre tillbaka då det tog 3 dagar att få fotona.
Visst är det härligt att så mycket har hänt som underlättar, det enda är kanske att ursäkterna bli svårare att hitta på varför man inte tog det där fotot...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar