torsdag 19 maj 2011

Miljöombyte

Vi ska flytta ner våra sängar till nedervåningen och göra sovrum där istället då vi har en väldigt brant trapp från övervåningen som inte är så barnvänlig, eller vuxenvänlig heller för den delen... Igår började vi förbereda med att möblera om, måla bort lite fläckar på väggen och sätta upp en mörkläggningsgardin och idag kommer en kompis hit och hjälper oss bära ner sängar och vagga. Det kommer bli trångt men det finns många fördelar att flytta ner då vi slipper bära bebben i trappen hela tiden...får se sen hur vi gör när barnet blir större och stabilare att bära. Ska bli skönt att få lite "miljöombyte" faktiskt och nära till toaletten!! ;)
Vi har limefärg i  nya sovrummet och jag såg i HD erbjudande på påslakanset hos Hemtex.
Så jag åkte dit och köpte de två sista i limegrönt för 199 kr totalt. Jag var så fräck att jag "knyckte" dem mitt framför en annan kvinna som också ville ha dem, men jag var snabbast... att vara gravid tar verkligen fram den mörka sidan ibland...mohahaha

Satinpåslakanset 99 k/st med Hemtex klubbkort
Vår branta trappa


Smygtitt - databordet ska bort...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar