fredag 25 maj 2012

Blondes have more fun....?

Igår åkte jag färdtjänst (Tobbe och Leo skjutsade mig) ut till Väla och jag hoppade in till Frisyrmakarna för att bli blondin igen. Som tur var låg de precis vid entrén så jag inte behövde ta mig så långt. Det var bara att sjunka ner i stolen och bli omhändertagen i två timmar av en superduktig frisör, Kaisa. Hade fått henne rekommenderad då min förra superduktiga frisör slutat arbeta. Efter två timmar hoppade jag ut till väntande bil, helnöjd med ny frilla och ny färg.

Kan säga att detta var första gången som det gick helt smärtfritt att bli blond och även ha kvar längden på håret. När jag jobbade på Irland så blonderade jag mitt hår tre (!!!!) gånger på en helg för att bli blond, men detta resulterade i en förfärlig morotsfärg. Jag lyste som ett stoppljus på jobbet och så gick jag i två veckor i väntan på lön...Sen väl hos frissan fick jag klippa av mitt långa hår då det var som hö...
Så denna gången lät jag bara den mörka färgen gå ur och vantrivas lite så där när håret är råttfärgat och man känner sig som en grå mus. Sen var det "bara" för Kaisa att börja slinga mitt hår blont och klippa mig. Här nedan ser ni resultatet:

FÖRE

EFTER


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar