torsdag 14 juli 2011

Brunch på Råå och Tävling

Idag var det meningen att vi skulle åka tillsammans med Petra, Johan och Maja till Skånes Djurpark men vädret visade sig inte från sin bästa sida - regn och åter regn. Vi bestämde oss för att äta brunch på Råå hamnservering som ligger längst ut på piren i Råå Hamn. Petra och Tobbe beställde in toast skagen som var supergod, Johan åt en fisksoppa och jag högg in på deras sillbuffé. Buffén bestod av olika sorters inlagd sill, ägg, potatis, inlagd stekt salt sill, inlagd gurka, syltlök, lax och till detta fanns bröd, vatten/saft och kaffe/Te. Lunchen för mig kostade 79 kr och det var det värt. Det var en liten utmaning för mig då jag inte åt potatisen och när de andra beställde in hembakt kladdkaka med grädde drack jag en kopp te istället. Det var frestande men jag höll min diet..
När vi var mätta och belåtna körde vi hem till Petra, Johan och Maja. Leo ville då äta och efter maten sprakade det lite i blöjan och jag bytte på honom i badrummet. På vägen tillbaka till vardagsrummet spydde Leo ner hela mig och det blev till att byta kläder på både honom och mig. Kan upplysa dig om att få en spya ner i BH´n är inte skönt eller luktar gott...
Tobbe har aldrig blivit nerspydd utan det är alltid jag som är den utvalda för detta ändamål..Vet inte om jag ska känna mig hedrad eller inte...

Tyckte att Maja skulle dela med sig av sina leksaker så Petra och jag gick igenom och lekte med allt tillsammnas med Maja så det blev både bowling, bygga med lego, stapla klossar, leka med gosedjur och lite annat skoj. Det såg ut som kriget och när vi städade efter oss så tyckte vi att vi skulle se hur många gosedjur vi fick plats i en liten väska. Hur många tror ni?

Rätt svar belönas med en Bag of Taste med Barbecue smak som jag skickar hem till dig... Klicka på Kommentarer och lämna förslag..om någon gissar samma så lottas vinnaren fram.


Gissa hur många gosedjur?

Min silltallrik

Jag och Tobbe
 
Petra och Johan

Sötaste Maja

När han inte ser får man passa på;)
 
Far och son

Glad av att vara i pappas knä

 

2 kommentarer:

  1. Såååå söt han hehe lilla Leo menar jag då förstås =)

    SvaraRadera
  2. hihi Jo, jag har läst din berättelse. Jag följer din blogg, men är sååå kass på att kommentera =) Såg att du träffat Malin och lille Malte. Va kul

    SvaraRadera