tisdag 12 juli 2011

Borta!

Har gått ner 1 1/2 kg på en vecka, grymt nöjd med det! Vad är då hemligheten? Jo, skaffa barn och gå långa promenader med vagnen, inte äta bröd och dra ner eller helt sluta äta kolhydrater som finns i ris, pasta, bröd mm. För den som inte är sugen på att skaffa barn kan skippa detta och promenra själv istället, eller skaffa hund...

Till frukost äter jag skivad banan, äpple, youghurt, solrosfrön och tar en kopp kaffe till detta. Äter mellanmål regelbundet som kan vara ett kokt ägg, frukt, nötter, kesella med frysta bär mm. Lunch brukar vara en sallad då jag är galen i det och middag kött med sallad. Har syndat så klart, men detta vid endast två tillfällen då en bit paj och hamburgarbröd ville ner i min mage...
Innan jag blev gravid gick jag ner 5 kg på detta sätt och då motionerade jag inte så mycket som nu, så jag hoppas att det går lite fortare denna gången och att jag ska nå min målvikt utan att bli på smällen;)...bara 13 kg kvar...



2 kommentarer:

  1. Risken att bli på smällen finns ju alltid. Doris va ju fyra månader när vi fick reda på att Esther parkerat i magen. Då behöver du inte tänks på att få ner i vikt iaf ;). Så söt Leo är och som han växer.
    Ha det så bra, Jeanette Walldén

    SvaraRadera
  2. Det var väldigt snabbt!! ha ha Gäller att tänka positivt gällande vikten ;)
    Tack, han växer så det knakar och sprallig till tusen är han, kan inte ligga still en sek när han är vaken....
    Kram

    SvaraRadera