måndag 23 januari 2012

Vilken dag!

Igår var det ingen vanlig dag, för det var min fölsedag.

Väcktes av sambon som sjöng och överräckte ett tungt paket. För att vara exakt, 20 kg tungt.. Fick ett hantelset som jag önskat mig, så glad!
Sedan fick jag sovmorgon till 8, sen var det upp och hoppa. Fixa inför brunch och göra sig själv iordning.
10.30 körde vi till bageriet för att hämta de beställda frukostbullarna och sen bar det av till Pålsjö Skog. Där hade vi morgonsamling för att gå Korpen Tipspromenad. Det var årets första riktiga snöfall och jag var positivt överraskad att ingen hörde av sig för att fråga om vi verkligen skulle gå...

Vi traskade hela rundan på mindre än 5 km, geggigt, blött och mysigt. Det var jätteskönt att komma ut en söndag förmiddag i skogen. Leo sov igenom hela rundan och ville sova vidare när vi var klara.

Sen åkte vi alla hem till oss för brunchen, hade dukat upp en "hälsobuffé" med bullar, bröd, frukt, pålägg, ost, morötter mm. Det var mycket uppskattat och alla högg in med god aptit, kul!

Då jag inte äter sötsaker och godis hade jag skippat efterätt, sånt får man lov att göra när man fyller år;)
Alla var lite möra och dåsiga efter promenaden och jag öppnade mina fina presenter. Då jag ska börja träna i mars och även träna hemma hade jag önskat mig träningskläder och utrustning för detta. Var verkligen så glad och nöjd för allt. Det blev en bra blandning av gym, mobilskal, biocheckar, presentkort till skor och lite annat smått och gott.

När alla hade gått fick vi besök av mina två systersöner och efter de gått däckade vi alla i soffan. Trötta och nöjda med dagen. Tack alla inblandade!

Förresten, gissa vilka som hade alla tolv rätt och kom på 3:e plats, jo det lag jag var med i!


Far och son

Stor koncentration när det var frågedags

Glada far- och morföräldrar till Leo

Min mamma i snön

Ovanligt vitt

Vid havet

Buffé bordet


presenterna

1 kommentar: