söndag 29 januari 2012

Redo för träning!

Nu ska de provgås en sista gång inomhus sen ska de rastas utomhus till max.
Fick presentkort på Stadium och gick dit i fredags när mamma passade Leo en stund.

En otroligt duktig och kunnig tjej hjälpte mig prova ut löparskor. Bävade inför att köpa träningsskor då det brukar vara jobbigt men hon gjorde det till något roligt istället.
Hennes sambo var hörselskada så hon visste precis hur hon skulle prata till mig. Tittade på mig och prata tydligt. Så skönt då det oftast brukar vara svårt att höra i butiker de spelar musik i.

Jag hängde med hela tiden och lärde mig hur mycket som helst! Nu kan jag göra löparknytning på skorna så de inte ruckas en millimeter när man tränar.

Fick först ställa mig på en plexiglasplatta med spegel undertill så hon kunde se vilken "löparstil" jag hade. Kom fram till att jag hade ett neutralt med en liten tendens till pronation i mina steg. Provade lite olika skor och kom fram till att Nike Pegasus +28 var skon för mig. Supersköna och dessutom snygga, är jättenöjd med min present/köp!

Jag som alltid avskytt att springa kan till och med tänka mig att bege mig ut på en liten runda, men då menar jag liten till att börja med. Ska kanske prova iallfall...tänk vad nya skor och kläder kan inspirera!
Ska bli kul att kunna gå mina powerwalks igen, har verkligen saknat det då jag fått ont i fötterna efter mina gamla skor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar