måndag 2 juli 2012

Inte riktigt som man tänkt sig...

Dagen började bra, Leo´s snälla farmor och farfar kom och hämtade mig och busungen. Leo fick åka buss hem med farmor och Leo´s farfar körde mig till lasarettet för att röntga foten och sen hem igen för att hålla koll på hundar och barn.
Att röntga foten gick snabbt, men sen var läkarbesöket inbokat två timmar senare. Tog mig ner till stan och åt lyxfrukost på Espresso House. Så mysigt att sitta själv och läsa tidningen och stirra på lite folk. Inte var dag man är på stan klockan 9, innan affärerna ens har öppnat...

Sen till lasarettet igen och träffa den mest stressade läkare som inte kunde ta sig tid att svara på mina frågor. Pratade fort, osammanhängande och hade inte något intresse att bemöta mig utan mer att springa därifrån till något mycket viktigare....
Det jag fick svar på efter att frågat om några gånger så har inte min fot läkt, var precis likadant som vid mitt första besök för sex veckor sedan, dvs den är fortfarande bruten. Jag ska vänta 6 veckor till och sen om den inte läkt så blir det operation. Vad det innebar ville hon inte svara på....imorrn kommer jag ringa och be om en ny läkare som kan svara på mina frågor.

Min snälla sambo googlade och då blev vi lite klokare. Det tar oftast lång tid att läka, i genomsnitt 12 veckor och vissa blir bra med operation mycket snabbare, en skruv i foten. Han hittade det på MFF´s hemsida av alla ställen, ironiskt nog.... han är hängiven HIF sedan barnsben... Artikeln hittar ni HÄR.

Tog bussen och hämtade ut busungen som härjat loss. Sen kom Annette och Leia hem till oss och bjöd på tårta. Leo och Leia lekte järnet och vi pratade om dittan och datten. Bra början och bra slut på dagen iallafall.

Mys-frukost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar