söndag 1 april 2012

Är snart med vagn


Idag tryckte jag på beställningsknappen för ett nytt vrålåk till Leo, en svart Baby Jogger City Mini. Ser med spänning fram emot att vi ska få den hemskickad. Video kan ni se HÄR
Vi har länge pratat om att köpa en lite mindre vagn som inte väger ton och tar upp hela bagaget som Emmaljungan gör. Lättare att ha en mindra vagn när man  tex ska iväg och handla och man faktiskt kan sätta matvarorna i bagaget.
Då föll valet på denna då den tar minimalt med plats och jag tror till och med att man kan ta den som handbage på flyget så liten den är ihopfälld. Väger endast 7.2 kg och tål upp till 22 kg tung unge.
Man fäller ihop den med en hand och den har två tittluckor vilket är perfekt för mig då jag kan se Leo när han sover. Det kan man inte på Emmaljungan´s Nitro City och det var ett av de vikigaste kraven för mig på en ny vagn då jag inte hör om han skriker om det är mycket ljud omkring när han sitter framåtvänd i Emmaljungan. Men oftast brukar man känna att vagnen gungar när han vaknar..

Leo tycker bättre om att sitta framåtvänd när jag kör vagnen då han är lite mammig och vill upp om han ser mig.
Emmaljungan är otroligt bra och smidig vagn som bakåtvänd, men framåtvänd blir den i mina ögon gigantisk lång vagn som tar mycket plats.
De har båda sina för- och nackdelar och det ska bil spännande att testa en ny vagn. Då jag är emot hel svarta vagnar ska den pimpas upp med sittdyna och färgglada filtar . Har blivit rejält skadad då jag är med i en Barnvagnsgrupp på Facebook och läser hur andra fanatiska tjejer pimpar sina vagnar, så duktiga de är!

Emmaljungan ska genomgå en vårrengöring med bla Autosol på däcken så de blir som nya och sen ska den flytta över sommaren. (ska inte sälja den om ni undrar).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar