onsdag 20 mars 2013

Hjälpmedel

Idag kom min fina audionom Paula på besök på jobbet för att gå igenom mina nya hjälpmedel som jag ska prova. En massa olika manicker som ska underlätta när det är tuff ljudmiljö för mig, i stora grupper, möten, i enskilda samtal mm.

Fick även en larmmatta och en sändare som vibrerar så jag vet om det kommer någon genom dörren. Där vi är nu är det en stor lokal på två våningar... Kan omöjligt höra alla som kommer så nu slipper jag hoppa tre meter av förvåning när folk dyker upp....Har även gått ner tre kilo för allt spring på stor yta....

Vi är där bara tillfälligt och ska flytta till nyrenoverade lokaler efter påsk. Ska bli jätteskönt att ha allt på ett plan.

Tycker det är helt fantastiskt med alla hjälpmedel och utan den hade jag inte kunnat jobba alls, eller lika effektivt som idag. Har en budget på 100 000 kr varje år, samma som alla andra med arbetshinder har.

Nej nu ska jag förbereda inför morgondagen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar