söndag 3 februari 2013

Utflykt till Malmö

Igår var det dags att lämna hemmet efter två veckors häckande hemma. Måste ju komma igång lite också och bli frisk. Vi hade Malmöbesöket inplanerat sedan en tid tillbaka, en present till Leo´s farfar, men födelsedagsbarnet själv stannade hemma pga sjukdom. Vi hade redan köpt biljetter till Tutankhamun – Graven och skatterna utställningen, så det var bara till att packa in sig i bilen och köra till Malmömässan.
Där började kaoset, sjukt mycket folk och lång kö in, folk som inte hade biljetter fick vända i dörren då det var slutsålt.
Sen skulle audioguider hämtas, jag hör inte ett smack vad som sades i hörlurarna men en i personalen var så himla snäll och skaffade fram T-slinga till mig. Men jag hörde inte bättre för det..ska kolla upp min inställning på T-slinga på hörapparaten, verkar vara något fel...
Sedan var det en utställningslokal i väntan på att komma in i nästa rum, där en film visades, sen gick man in i nästa rum och där var ännu en film som man skulle se, sen kom man ut i stora utställningen där kopior på föremålen visades. Det var väldigt vackra föremål men utställningen baserades på audioguiderna så jag hade tyvärr inte mycket behållning av det. De skulle haft skriftlig information också. Men jag var glad att se något annat men tror nog att min förkylning påverkade orken lite med samt att det var för mycket folk.

Om jag skulle rekommendera att ta med små barn? Nej, men större barn som kan lyssna på audioguiderna och ta till sig filmerna skulle nog ha mer behållning av utställningen.

"Tuttan" i egen hög person

Vakthund
Tar en liten paus

Fina figurer

Inte lätt att komma fram, folk med hörlurar överallt:)



Leo ville mest springa rundor så vi lämnade och gick till Emporia, ett nytt köpcentra med måååånga butiker. Det var kul att se och väldigt fint, men det blev ingen storshopping, ett par knästrumpor från Happy Socks och jag var helnöjd.

Mina nya strumpor


Sen var det dags att äta på Jensen´s Böfhus LÄNK som Sara förbokat till oss. Om jag rekommenderar att ta med barn? Absolut, det var det barnvänligaste restaurangen jag har varit på. Leo fick kritor och bok att måla i och där var lekrum, skötbord och många andra barn som också åt. Barnmenyn var helt fantastisk, du fick komponera egen meny till barnet med två dippsåser för 39kr. Menyn ser ni HÄR!
Fler restauranger borde ha det så!

Jag beställde en meny med nachos som förrätt, bygga min egen hamburgare som huvudrätt och sen komponera min egen mjukglass som efterätt. Tog tyvärr inga bilder på detta men i klicka HÄR för meny. Jag kan varmt rekommendera att äta där!

Tack för en trevlig dag alla inblandade!


Faster Sara, Oscar, Farmor, pappa Tobbe och jag som fotar.
Mums! Roligt var det att dippa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar