fredag 9 mars 2012

Busfabriken

Igår tog jag och Leo bussen ut till Busfabriken så han fick rasta av sig och leka hur mycket han ville. Det passade perfekt då det hade snöat på natten, mina skor läckte in och var dygnsura av allt slask som blev när termometern visade över nollan.
Det som var ännu bättre var att vi kom iväg tidigt då vi först var på förskolebesök med T. Jag hade inte läst på ordenligt så när vi kom dit var det nunnor som tog hand om barnen.
Det kändes inte riktigt som vår grej...alldelse för lugnt och städat för vår smak, Leo är ingen lugn unge, han behöver lite fart och fläkt....passar säkert andra och de hade lång kö. Supertrevliga var de men det som var den viktigaste orsaken att vi inte ska söka är att det var många äldre barn och ingen i Leo´s ålder. De två yngsta barnen skulle vara 2 år detta året...det kändes inte rätt i magen när vi var där och jag tror på magkänslan...

Så för att liva upp oss åkte vi som sagt till Busfabriken där alla upp till 1 år får leka gratis så man får passa på, sen kommer det inte bli många besök då det kostar 120 kr per barn. Tycker det är tok för dyrt, pratade med en mamma som gått dit med tre betalande barn, hon tyckte det blev mycket pengar och sa att de sällan åker dit. Förstår henne!

Leo trivdes som fisken i vattnet och rumlade runt, kröp, pillade och smakade på allt! Han kastade sig över alla barn och jag fick gott om motion då jag försökte förhindra hans attacker på de stackars barnen;)

Jag har svårt att fatta vissa föräldrar där, en mamma satt med sin iphone hela tiden hennes ungar lekte och jag såg inte henne skratta eller le på hela tiden. Hon såg mest ut som hon inte ville vara där och tyckte det var jobbigt. Prova engagera dig och ha roligt du med, då har barnen roligare också. Jag är en iphonenörd men skulle aldrig låta det gå ut över mitt barn. Istället tog jag tok för många foton med den istället...men som tur var älskar Leo att bli fotad, undrar varför....? ;)

Men kul hade vi och det blev en timmes lek och sen lunch åt oss båda. Burkmat åt Leo, hans favorit Makaronigryta och fruktpuree som efterätt , baguette med skagenröra åt mig. Mätta och belåtna tog vi på ytterkläderna och tog bussen hem. Leo somnade som en stock och sov så länge att jag fick väcka honom här hemma. Ville att han skulle sova på natten istället och det funkade, fick sovmorgon till kl 7 idag.
Roligt att leka på väggen!


Tomt på ungar när vi kom

Puss på mig! Min rumpa har växt lite sen sist..
 
Helan och halvan


Gott om plats att leka

Kul i bollhavet




Slagen hjälte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar