måndag 19 mars 2012

Bakluckeloppis

Grymt nöjd med gårdagen!
Igår var det dags för årets första Bakluckeloppis och jag hade rensat rejält bland Leo´s och mina kläder för att sälja. Sedan var det lite annat smått och gott. Jag tog 10 kr/st för de flesta barnkläderna då jag hade väldigt många och är så nöjd med hur mycket som såldes!
Ulrika kom som vanligt och hämtade upp mig och mina pinaler och vi åkte hemifrån vid 9.15. Det var lång bilkö in till loppisen och det tog över 40 min att komma in. Hoppas det blir bättre tills nästa gång, det var ju första gången på länge så de var väl lite ringrostiga;)
Det som jag tyckte var toppen och nytt för i år var att allt man inte blev av med och inte ville ta med hem igen kunde skänkas till Erikshjälpen som kom kl 15.00 för att ta emot saker. Så smart!
Vi började packa upp och hamnade bredvid ett supertrevligt par som var där för första gången. Roligt när man får trevliga grannar som man kan prata med lite när det är lugnt.
Efter vi packat upp gick jag en liten snabb runda och shoppade ett bilgarage till Leo för 50 kr. det står nu i duschen på tork då jag "diskat" det med yes.
När grindarna öppnades kl 11 var det fullt med folk som drällde in och kommersen var igång. Det var ganska stillsamt för mig men som Ulrika sa, barnfamiljerna kommer lite senare...och mycket riktigt, efter 12 blev det fullt ös och folk handlade hejvilt. Leo och Tobbe kom och hälsade på en sväng och tittade på när jag krängde kläder.
Vid 13.30 blev det svinkallt och säljarna började packa ihop så det gjorde vi med. Här hemma hade T gjort våfflor så det bjöd han oss på och Leo var så klart glad då han spenderat en dag med sin pappa alldeles själv. Vilken toppendag!

Innan loppisen + en flyttkartong som inte är med på bilden.


Vår plats och Ulrika piffar till det


I slutet av försäljningen, se så mycket som är borta...

Hemma igen, när jag sorterat det sista var det en halv flyttkartong och pen full papperspåse kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar