torsdag 9 maj 2013

Söta prinsess kläder och lekvänliga plagg

Var på H&M och skulle köpa kläder till min systerdotter. Då jag sällan är på tjejavdelningen och på avdelning för tjejer i stl 98-128 fick jag en chock. De flesta klädena var söta prinsessklänningar, superkorta shorts, då pratar troskorta modeller, tighta kläder som var fina och gulliga....men var fanns de lekvänliga och rymliga kläderna?!?? Jo, de finns på pojkavdelningen.....
Ska man verkligen behöva leta så för att hitta något fint och praktiskt? På pojkavdelningen behöver du inte leta, där är de mitt framför näsan med vissa undantag...vad för slags signaler sänder vi till våra barn med detta?
Tycker absolut inte det är fel att låta tjejer vara flickiga men klä dem så de kan leka fritt.

Men jag hittade tillslut ett par fina turkosa (rymliga) byxor och en rosa Hello Kitty tröja som hon utan problem kan röra sig i..
Jag hoppas verkligen att hon kommer känna sig fin, både på utsidan och insidan....




Så här klär jag mitt barn, hur gör du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar