söndag 12 augusti 2012

Råå bad

Idag styrde vår lilla familj bilen till Råå och stranden där, men det var mulet så vi bestämde oss för att prova utomhusbadet vid Råå camping. Har inte varit där sen jag gick i simskola när jag var liten. Leo sov så då passade jag på att simma i den stora 25 m bassängen. Så skönt det var! Vattnet var behagligt varmt men så salt, fick gå upp efter ett tag, ögonen var igenmurad av salt. Saknade mina simglasögon då kan jag upplysa om....
Leo vaknade och vi hoppade i barnbassängen. Yrvaken och lite skeptisk till att bada först men sen släppte det och han (och vi) hade hur kul som helst.
Leo grimaserade när han fick vatten i munnen och slickade sig om läpparna hela tiden. Tyckte nog det smakade gott med klor.
Sen var det dags att prova lilla bassängen för de minsta men det var iskallt så den doppade vi bara fossingarna i och sen tog jag och Leo tog en varm dusch istället för att bli varma igen.
Sen åt vi lunch och åkte hem nöjda och belåtna med ett pitstop på Willys för att fylla på matförrådet.




Badar med pappa



Så kul man kan ha det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar